
شیائومی گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول 2023 منتشر کرد و این اعداد برای سازنده چینی که در شرف پیوستن به بازی EV نیز امیدوارکننده است. این شرکت بین ژانویه تا مارس 2023، 594.8 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و تا زمان انتشار این اطلاعیه توانست به 600 میلیون کاربر برسد.
درآمد کسب و کار گوشی های هوشمند به 35 میلیارد یوان (کمی کمتر از 5 میلیارد دلار) رسید و 30.4 میلیون دستگاه به فروش رسید. ASP 1152 یوان (163 دلار) بود که نسبت به سه ماهه قبل 2.7 درصد افزایش داشت.
شیائومی در سه ماهه اول 2023 با سهم بازار 11.3 درصد در رتبه سوم قرار گرفت، اما اپل و سامسونگ پیشتاز، تقریباً دو برابر تعداد گوشیهای خود را بین ژانویه تا مارس به فروش رساندند.
این شرکت در بازار داخلی خود 22.2 درصد QoQ از نظر واحدهای فروخته شده بهبود یافت، اما vivo موفق شد از آن پیشی بگیرد و شیائومی را در رتبه چهارم قرار دهد. اپل اول شد و اوپو دوم شد.
نتایج Q1 شیائومی
مجموع درآمد 59.5 میلیارد یوان (8.43 میلیارد دلار) و سود خالص تعدیل شده 3.2 میلیارد یوان (450 میلیون دلار) بود، اما اگر هزینههای مربوط به تجارت خودروهای برقی هوشمند را در نظر بگیریم، این رقم در واقع 1.1 میلیارد یوان (150 میلیون دلار) بود.
نتایج Q1 شیائومی
شیائومی شرکتی است که در AIoT نیز سرمایه گذاری می کند – تعداد دستگاه های متصل به 618 میلیون دستگاه افزایش یافته است که 12.3 میلیون کاربر دارای 5 یا بیشتر از این دستگاه ها هستند. درآمد حاصل از لوازم خانگی هوشمند بزرگ، مانند یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین لباسشویی، سالانه 60 درصد افزایش یافته است. 2.8 میلیون تلویزیون ارسال شد و شیائومی را در بین 5 شرکت برتر تلویزیون های هوشمند قرار داد.
ما همچنین متوجه شدیم که شیائومی در حال برنامه ریزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حداقل 70 درصد تا سال 2030 و 98 درصد تا سال 2040 است و مسیری را برای دستیابی به انتشار خالص صفر تعیین می کند.
منبع